Zapraszamy na warsztaty Jogi Śmiechu z Agnieszką Otto - sobota 17:00 i niedziela 15:30 - Strefa Wykładów - Targi Ezoteryczne

Aktualności

17
paź

Zapraszamy na warsztaty Jogi Śmiechu z Agnieszką Otto – sobota 17:00 i niedziela 15:30 – Strefa Wykładów

Agnieszka Otto  jest certyfikowaną trenerką jogi śmiechu i nauczycielką jogi nidry, na co dzień prowadzi zajęcia grupowe i sesje indywidualne.

Ćwiczenia ze śmiechem można wykonywać w czasie różnych imprez, na stadionach, w plenerze, w domach opieki, szkołach, zakładach pracy, wszędzie gdzie jest taka potrzeba i trochę miejsca. Dodatkową korzyścią z regularnej praktyki, jest szybsze radzenie sobie z bieżącymi problemami i znajdowanie pozytywów w najtrudniejszych życiowych sytuacjach. Zachęcamy do odwiedzenia na Youtubie kanałów Dr Madana Katarii, Jogina Śmiechu, a także stron facebookowych i grupy Agnieszki Śmiech i Olejki.

Koncepcja Jogi Śmiechu powstała w Indiach w 1995 roku. Opracował ją Dr Madan Kataria, który stworzył pierwszy klub śmiechu, składający się z grupy osób, śmiejących się bez powodu. Z wykorzystaniem ćwiczeń, zaczerpniętych z dziecięcej zabawy, przeplatanych głębokimi oddechami (dodała je do ćwiczeń żona doktora – Madhuri) i entuzjastycznymi okrzykami (pozytywnymi afirmacjami)  zakończonych relaksacją. Podczas swoich badań  nad wykorzystaniem śmiechu, w leczeniu różnych schorzeń i ogólnie w poprawie samopoczucia, Doktor odkrył i udowodnił fakty, że  regularne praktykowanie jogi śmiechu: dotlenia, wzmacnia odporność psychiczną i fizyczną, podnosi poziom endorfin – dodaje energii, działa przeciwbólowo,  relaksuje – obniża poziom kortyzolu, czyli hormonu stresu, reguluje poziom ciśnienia krwi, obniża lęk, działa przeciwdepresyjnie, przeciwnowotworowo, neutralizuje skutki problemów oddechowych po przebyciu Covid-19, pomaga nawiązywać zdrowe relacje społeczne, odmładza, dodaje pewności siebie, podnosi wydajność w pracy, pobudza kreatywność i wiele, wiele innych, każdy znajdzie coś dla siebie

Zajęcia z jogi śmiechu, najlepiej sprawdzają się na żywo, wtedy mamy kontakt wzrokowy z uczestnikami i dzięki neuronom lustrzanym, szybko zarażamy się śmiechem. Aby ćwiczenia były skuteczne, kładziemy nacisk na maksymalne przedłużenie śmiechu. Nie ma ograniczeń wiekowych ani fizycznych w uczestnictwie w sesjach. Ze względów zdrowotnych nie zaleca się uczestniczenia w ćwiczeniach jedynie osobom po niedawno odbytych operacjach i chorującym na epilepsję.  Sesja trwa maksymalnie 20 minut, są to głównie lekkie ćwiczenia fizyczne zakończone śmiechem (np. naśladujemy uruchamianie samochodu dźwiękami ha, ha, ha, na końcu następuje głęboki śmiech), często klaszczemy pełnymi dłońmi, aby aktywować punkty akupresurowe w dłoniach, wydajemy głośne okrzyki; np. świetnie! Świetnie! Hej!, i oddychamy głęboko z przepony, zatrzymując na chwilę powietrze. Jeśli jest na to przestrzeń ćwiczenia można wykonywać w ruchu. Śmiech aktywuje bardzo dużo mięśni w całym ciele, o których istnieniu nawet nie wiemy. Jest to całkiem przyjemny wysiłek fizyczny. Całość może wyglądać na początku trochę dziwnie, jednakże po paru chwilach uczestnicy czują się wyjątkowo swobodnie i bezpiecznie. Na zakończenie następuje krótka lub dłuższa relaksacja na siedząco bądź leżąco (jest to m.in. joga nidra).